אחסון אתרי וורדפרס – כל מה שחשוב לדעת

חלק גדול מהאינטרנט עובדת על וורדפרס בימינו, ולכן כשמדברים על אתרי אינטרנט, בכלל מתכוונים ברוב המקרים ל"אתרי וורדפרס". אם יש לכם אתר וורדפרס (בלוג, אתר תדמיתי, חנות אינטרנטית או אתר תוכן גדול), אתם בוודאי שואלים את עצמכם איזה סוג של אחסון אתרים אתם צריכים בשבילו.

וורדפרס עוברת שיפורים ושינויים כל הזמן, ועדיין היא עלולה להיות מערכת כבדה ובעייתית (בעיקר בשימוש לא מקצועי). דרך טובה להימנע מאיטיות אתר וורדפרס היא לבחור באחסון וורדפרס איכותי.

שיקולים בבחירת אחסון לאתר וורדפרס

  • קהל היעד – אם האתר שלכם בעברית והקהל שלכם בישראל, אין סיבה לרכוש אחסון בחברה בחו"ל, ובוודאי לא בארה"ב. בעבר היו הפרשי מחירים משמעותיים, והיה זול יותר לאחסן אתרי וורדפרס בחברות אמריקאיות, אבל היום באמת שאין סיבה לעשות כן. אחסון אתרים טוב ובסיסי בישראל יעלה כ-20-30 שקל לחודש – מספיק לאתר קטן/בינוני או בלוג.
  • מהירות וביצועים – חשוב במיוחד לבחור אחסון וורדפרס שבו האתרים שלכם מתאכסנים על שרת איכותי ומהיר. אפשר לבדוק זאת באמצעות אתרים לדוגמא שמאוחסנים באותו שירות אירוח אתרים, או על ידי קבלת המלצות מאנשים אחרים שמאחסנים שם אתרי וורדפרס.
  • שרתי לייטספיד ואפשרויות קאש – אנחנו ממליצים לא להתפשר, ולאחסן את אתר הוורדפרס שלכם רק בשירות אחסון שעובד עם טכנולוגיית השרתים לייטספיד. זוהי טכנולוגיה המאפשרת לשרתים להיות מהירים ומאובטחים יותר, וגם מאפשרת לכם לעבוד עם תוספי קאשינג איכותיים כמו LSCache.
  • אבטחת מידע – וורדפרס כבר הרבה יותר מאובטחת היום, אבל אי אפשר לדעת איזה תוסף או תבנית ישנה יגרמו לכך שהאתר שלכם ייפרץ. קו ההגנה הראשון שלכם הוא אחסון האתר, וחשוב מאוד לבחור שירות אחסון אתרים שמספק אבטחת מידע איכותית – פיירוול, סריקות אקטיביות לניטור איומים ועדכונים של מערכת ההפעלה של השרת לעתים קרובות.
  • גיבויים – זה נכון לגבי כל אתר, אבל למרות שאתם יכולים לגבות את אתר הוורדפרס שלכם לבד, כדאי מאוד לבחור שירות אחסון אתרי וורדפרס שמקפיד על גיבויים בכל יום, וגם שומר עותק של הגיבויים על שרת נפרד.
  • שירות לקוחות שמבין בוורדפרס – אולי יפתיע אתכם, אבל עדיין יש שירותי אחסון שלא מבינים מספיק טוב בוורדפרס, ולא יכולים לעזור לכם במקרה של תקלה. אל תתפשרו וחפשו אחסון עם מוניטין טוב בתחום התמיכה והשירות, כזה שמאפשר לכם גם להתקשר וגם לשלוח הודעות 24/7 במקרה של תקלה.
  • נפח אחסון – אתרי וורדפרס, מטבעם, גדלים עם הזמן, כי מוסיפים להם תוכן באופן קבוע, מתקינים בהם תוספים והמערכת עצמה מתרחבת. כדאי ללכת על חבילת אחסון של מינימום 1GB ולא להתפשר על פחות.
  • אתר גדול צריך שרת גדול – אם יש לכם אתר מכירות גדול או אתר תוכן עם טראפיק משמעותי (כמה אלפי מבקרים ביום), אל תתפשרו באחסנת אתר הוורדפרס שלכם, ולכו ישר על שרת וירטואלי. שרת כזה יספק לכם את הביצועים ואבטחת המידע שאתם צריכים כשאתם משחקים בליגה של הגדולים.