איך מתחילים?

בניית אתר יכולה להיות עניין פשוט מאד אם משתמשים בכלים הנכונים ובאנשי המקצוע הנכונים.
סדר הפעולות הוא די פשוט:
1. עיצוב האתר.
2. בניית האתר.
3. אחסון האתר.
4. קידום (לא חובה).
5. פרסום (לא חובה).

1. עיצוב האתר

ישנם מעצבים שכל עבודתם היא לתת עיצוב או מעין "ציור" של האתר אם תרצו ואת הבנייה מבצע מתכנת אתרים או בונה אתרים וישנם מעצבי אתרים המציעים שירותי בניית אתרים בנוסף לעיצוב כך שבעצם תקבלו עסקת חבילה של בנייה ועיצוב אתר אינטרנט מושלם.

עיצוב אתר האינטרנט הוא עניין חשוב ביותר ויש לשיב לב לפרטים כמו תפריטי הניווט , הפניית הלקוחות ליצירת פעולה ועוד מגוון תחומים חשובים בעיצוב האתר ותיכנונו, מומלץ אף להתייעץ בשלב זה במקדם אתרים שיכווין את המעצב ובונה האתר לתוצאה הרצויה.

2. בניית האתר

בניית האתר היא תהליך הפיכת ה"ציור" או התמונה שהציג לנו המעצב לאתר חי ונושם , עם קישורים, דינמיקות של ריחוף מעל תפריטים, תמונות, סרטוני וידאו וכיוב'.

הבנייה מתבצעת בדרך כלל בשימוש ב-4 כלים או שפות: CSS,HTML,PHP  ו-Javascript.

לבניית האתר תפקיד משמעותי במיוחד כאשר מדובר בקידום במנועי החיפוש בגוגל ותאימות דפדפנים. על קוד האתר להיות תקין וללא תקלות או התראות וכמובן להשתמש בטכנולוגיה החדישה ביותר הקיימת נכון לזמן בניית האתר.

3. אחסון האתר

אחסון האתר הוא בעצם השכרת מקום בו נשים את קבצי האתר ותכניו. רוב האתרים כיום משתמשים בממשק ניהול זה או אחר (וורדפרס, ג'ומלה,דרופל, מג'נטו וכן הלאה) הדורש שירותי בסיס נתונים – בדרך כלל Mysql.

ממש כמו בתחום הנדלן, אחסון האתר דומה מאד להשכרת דירה בזעיר אנפין, כלומר, העלות היא עלות חודשית כאשר התשלום מבוצע בדרך כלל לשנה או לשנתיים (או יותר) מראש.

לחבילות אחסון אתרים

4. קידום

קידום אתרים הוא בעצם תהליך בו ממטבים (מבצעים מיטוב) את קוד האתר, דואגים לקישורים , מאמרים ותכנים מתאימים בתוך האתר ומחוצה לו, מבצעים ניטור קפדני ושוטף של נתוני האתר וביצועיו במנועי החיפוש השונים – כל זאת על מנת לשפר את מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש באינטרנט עבור הביטויים הרצויים.

למשל: אם ניקח את המילה "מזון לכלבים"  ונחפש בגוגל, בתוצאות החיפוש יוצגו האתרים שלהם בוצע קידום אתרים בצורה טובה (לא תמיד הטובה ביותר), לאורך זמן קידום איכותי יניב תוצאות ממשיות במכירות ופניות (לידים).

5.  פרסום

פרסום האתר באתרים שונים כמו: תוצאות החיפוש של גוגל, פייסבוק, יוטיוב וכיוב', כאשר כל סוג פרסום מתאים לסוג אחר של מוצר או שירות אותו מספק האתר שלכם.

פרסום האתר אינו זול ויכול לעתים להרקיע שחקים – בייחוד אם הוא מבוצע בצורה לא מקצועית או לא נכונה עבור האתר שלכם.

 

כתיבת תגובה